radio@toxotisfm.gr
Με την αγαπη σας στην 1η θέση στα FM του Ν.Πέλλας απο το 1991.
Tο ραδιόφωνο !!! Η Μόνιμη συντροφιά σου.....Ακούς παντού 96,3 fm!!!
σε καθε γωνιά του πλανήτη ....χωρίς να σε απασχολεί σε
πάσης φύσεως εργασια...... Ακούς στο κινητό, στο σπίτι,στο μαγαζί,
στο αυτοκίνητο, στον υπολογιστή, στο χωράφι….ΠΑΝΤΟΥ !!!
********
Ανήκω σε αυτούς που μου αρέσει η συντροφιά του
ραδιοφώνου μέχρι σήμερα  .
 Παρά τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα που υπάρχουν 
νομίζω ότι το ραδιόφωνο εξακολουθεί να έχει
τη δική του αξία και αρχοντιά. Μπορείς να το έχεις
 να παίζει όλη μέρα, να σου σιγοκουβεντιάζει, να σου
σιγοτραγουδεί, να σε κρατεί σε εγρήγορση σε ενημέρωση,
 σε ψυχαγωγία.Από τις βασικές του ωφέλειες είναι ότι
 σε κάνει να ακούς, πράγμα δύσκολο για τους ανθρώπους
 σήμερα.
Είναι  ένα μέσο που δε θα ανησυχούσες αν το παιδί
σου άκουγε μόνο του ραδιόφωνο, κάτι που δε θα το ήθελες
 να συμβαίνει με την τηλεόραση,και τον υπολογιστή.
Στο σπίτι, στη δουλειά σου,στο μαγαζί σου, στο  αυτοκίνητο,
το ραδιόφωνο σε ηρεμεί σε κάνει να σκέπτεσαι και να φαντάζεσαι 
εσύ όπως θέλεις αυτά που ακούς.
… Θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα τη συντροφιά του ραδιοφώνου.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ!!!



Παρουσιάζονται προβλήματα κατά την ακρόαση;
Επικοινωνήστε μαζί μας...... στο 6932425259.
**********
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Θ. Τζάκρη (ΣΥΡΙΖΑ)

Θεοδώρα Τζάκρη: Χρόνια και σημαντικά ζητήματα στην άσκηση Υπαίθριων Εμπορικών Δραστηριοτήτων επιλύει το συζητούμενο στη Βουλή νομοσχέδιο

Η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεοδώρα Τζάκρη θέλει να ενημερώσει τους πολίτες ότι ολοκληρώθηκε σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης «Άσκηση των υπαιθρίων εμπορικών δραστηριοτήτων, εκσυγχρονισμός της επιμελητηριακής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις».
Το συζητούμενο νομοσχέδιο αποτελεί μία ουσιαστική και αποτελεσματική παρέμβαση στην άσκηση υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς επιλύει βασικά ζητήματα, τα οποία παρέμειναν άλυτα επί σειρά ετών και δίνει βαρύτητα στα θέματα κοινωνικού χαρακτήρα διασφαλίζοντας την προτεραιότητα στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στο χώρο του υπαίθριου εμπορίου, ενώ παράλληλα εισάγει αποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου της παραβατικότητας στο χώρο αυτό.
Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις του εν λόγω νομοσχεδίου επιλύονται θέματα, όπως :

1. Η απλοποίηση, η ομογενοποίηση και ο εξορθολογισμός των απαιτήσεων, όρων και προϋποθέσεων που διέπουν τη διαδικασία χορήγησης και ανανέωσης αδειών υπαίθριου εμπορίου, ανεξάρτητα του ειδικού τύπου δραστηριοποίησής τους (πλανόδιο εμπόριο, στάσιμο εμπόριο ή συμμετοχή σε λαϊκή αγορά). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εφεξής όλες οι δραστηριότητες του υπαίθριου εμπορίου θα αντιμετωπίζονται ενιαία με τον ίδιο τρόπο από τις αδειοδοτούσες αρχές.
2. H Ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα των προϋποθέσεων χορήγησης άδειας στους επαγγελματίες πωλητές υπαίθριου εμπορίου καθώς λαμβάνονται υπόψη πλέον και εισοδηματικά κριτήρια.
3. Η απλοποίηση των διαδικασιών και η διευκόλυνση του κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη στο χώρο του υπαίθριου εμπορίου γίνεται πλέον πράξη, καθώς ο πολίτης απευθύνεται στον Δήμο μόνιμης κατοικίας του (υπηρεσία μιας στάσης), στον οποίο και θα υποβάλλει σε κάθε φάση τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει μία τάξη και δομείται η διαδικασία κατανομής αρμοδιοτήτων (αδειοδότηση, εποπτεία, έλεγχος), καθώς και η συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων αρμοδίων αρχών έκδοσης και ανανέωσης αδειών υπαιθρίου εμπορίου.
4. Ο ρόλος των δύο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρειες, Δήμοι), σε ότι αφορά τις αρμοδιότητές τους γίνεται πλέον απόλυτα διακριτός, ενώ με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται η διοικητική τους συνεργασία. Το γεγονός ότι οι Περιφέρειες θα προβαίνουν σε έγκριση των αποφάσεων των Δήμων, κάθε άλλο παρά «ακύρωση» της αυτοτέλειας της Α΄ βαθμίδας Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελεί, αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι στην κάθε Περιφέρεια, μέσα από την διοικητική - χωρική αρμοδιότητα που έχει, δίνεται η δυνατότητα μίας πιο ολοκληρωμένης και καθολικής εικόνας του συνόλου των Δήμων που την απαρτίζουν. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται περισσότερο η αναλογικότητα και η αναγκαιότητα δραστηριοποίησης των πωλητών υπαιθρίου εμπορίου.
5. Η Επαναφορά του δικαιώματος στους παραγωγούς να αποκτούν άδεια άσκησης υπαίθριου εμπορίου, προκειμένου να μπορούν να διαθέτουν τα προϊόντα τους αυτοτελώς. Ο τριετής αποκλεισμός της δυνατότητας αυτής, δημιούργησε εξ αρχής τεράστια θέματα ισότητας και ελευθερίας άσκησης επαγγέλματος. Παράλληλα καθιερώνεται το βιβλίο διακινούμενων ποσοτήτων οπωροκηπευτικών στις λαϊκές, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές, επιδιώκοντας προφανώς την προστασία του τελικού καταναλωτή και συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων «βαπτίσματος» προϊόντων σε παραγωγικά είδη.
6. Το νομοσχέδιο φέρνει σημαντικές αλλαγές στο σύστημα μοριοδότησης, συνδυάζοντας κοινωνικά χαρακτηριστικά, με στοιχεία παραβατικότητας κατά την άσκηση του εμπορίου.
7. Η χρήση των νέων τεχνολογιών συμβάλλει αποφασιστικά στην απλούστευση των διαδικασιών ενώ παράλληλα καθιστά πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό το έργο των ελεγκτικών μηχανισμών. Πιο συγκεκριμένα η λειτουργία μίας ενιαίας ψηφιοποιημένης πλατφόρμας με την καταγραφή τριών Μητρώων: α) Μητρώο Αδειών, β) Μητρώο Προστίμων- Ελέγχων, γ) Μητρώο Λαϊκών Αγορών δημιουργεί ένα χώρο, στον οποίο θα υπάρχει πρόσβαση από κάθε αρμόδια εμπλεκόμενη αρχή, προκειμένου άμεσα και με διαφάνεια θα εφαρμόζει τις προβλεπόμενες από το νόμο διατάξεις. Παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα διασταύρωσης στοιχείων και άντλησης δεδομένων που απαιτούνται με ακρίβεια, ακόμη και για στατιστικούς λόγους.
8. Στον τομέα της λειτουργίας των λαϊκών αγορών, δημιουργείται προληπτικός μηχανισμός και έτσι δίνεται η δυνατότητα της διασφάλισης πλήρους απασχόλησης στους ήδη συμμετέχοντες (για 5 ημέρες), πριν εξεταστεί η αναγκαιότητα για δημιουργία ή διάθεση νέων θέσεων.
9. Το πλανόδιο εμπόριο πλέον ομογενοποιείται εντός των διοικητικών ορίων της κάθε Περιφέρειας ανεξάρτητα του φορέα έκδοσης (Δήμος η Περιφέρεια) της άδειας σε προηγούμενο χρόνο. Ισορροπεί με τον τρόπο αυτό την κοινωνική αδικία και άνιση μεταχείριση που έως σήμερα υφίστανται οι πωλητές. Αυξάνει τα πληθυσμιακά κριτήρια άσκησης της δραστηριότητας από 3.000 σε 5.000 κατοίκους, διατηρώντας την εξαίρεση στις περιπτώσεις «καντίνας».
10. Επανακαθορίζεται ο χαρακτήρας στις Λοιπές Μορφές Υπαίθριων Αγορών, πέραν των λαϊκών αγορών. Εισάγεται και θεσμοθετείται η Αγορά Καταναλωτών, δίνοντας ένα τέλος στην ίσως άναρχη και χωρίς εποπτεία μέχρι σήμερα λειτουργία τους, επιβάλλοντας τη σύνταξη και δημιουργία Έγγραφου Δέσμευσης μεταξύ του προβλεπόμενου φορέα και του Δήμου. Στόχος του νομοθέτη, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, είναι η ανάπτυξη της καταναλωτικής συνείδησης και αλληλεγγύης, η εθελοντική και αλληλέγγυα δράση πολιτών και η τόνωση μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
11. Ξεκαθαρίζει το τοπίο των Κυριακάτικων Αγορών αφού αυτές διαχωρίζονται σε τρείς επιμέρους τύπους (παλαιοπωλών, βιβλίων και τέλος ειδών ένδυσης, υπόδησης κλπ) και αποκλείονται με σαφήνεια οι συμμετοχές πωλητών διατροφικών προϊόντων.
12. Απλοποιείται η διαδικασία λειτουργίας υπαίθριας αγοράς στις κοινωνικές ομάδες των ROMA (μεσολαβεί μόνο ο Δήμος).
13. Επανακαθορίζεται και εξορθολογίζεται το ύψος των διοικητικών κυρώσεων που προβλέπονται. Τα έσοδα από τα πρόστιμα θα αποτελούν έσοδο του φορέα που διενέργησε τον έλεγχο (στις περιπτώσεις των ΟΤΑ).
14. Ενισχύει το ρόλο της έκδοσης κανονιστικής πράξης του Κανονισμού Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών, συμπεριλαμβάνοντας στο περιεχόμενό του, την ακριβή χωρική οριοθέτηση, τον αριθμό των θέσεων και την αρίθμησή τους, την εικόνα των πάγκων, κ.λπ.
15. Οι άδειες εξακολουθούν να έχουν αόριστη ισχύ αλλά θα ανανεώνονται σε τριετή πλέον βάση και όχι κατ’ έτος, αποσυμφορίζοντας και τις δημόσιες αρχές αλλά και τον πολίτη.
16. Θεσπίζεται η υποχρεωτική απογραφή όλων των πωλητών, στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων, προκειμένου να μην ανασταλεί η δραστηριότητά τους.
17. Θεσμοθετούνται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα επιτροπές α) Λαϊκών Αγορών αναλαμβάνοντας ένα ρόλο αφενός εποπτικό και συμβουλευτικό αλλά και ενεργώντας ως φορέας προώθησης καινοτόμων προτάσεων και λύσεων σε προβλήματα που θα εντοπίζονται και β) Πενταμελείς Επιτροπές Αξιολόγησης Αιτήσεων για τις χορηγήσεις Αδειών. Εξακολουθούν να υφίστανται οι τριμελείς Επιτροπές για τον έλεγχο δηλούμενων ποσοτήτων καλλιεργειών στους παραγωγούς.
18. Ενσωματώνεται και επισήμως η εφαρμογή και ισχύς των διατάξεων των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ και στο υπαίθριο εμπόριο από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του νόμου.

ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
• Να δοθεί η δυνατότητα στους παραγωγούς πλανόδιου υπαίθριου εμπορίου άσκησης της δραστηριότητάς τους σε όλη την επικράτεια (όπως ισχύει στην περίπτωση των λαϊκών αγορών) και όχι μόνο στα διοικητικά όρια της κάθε Περιφέρειας.
• Να επανέλθει η δυνατότητα κατάληψης θέσης από τους παραγωγούς και μόνο, του κάθε παραγωγού στον Δήμο που θα αιτηθεί να δραστηριοποιηθεί.
• Να συμπεριληφθεί στον Παραγωγικό τομέα και το είδος «σαλιγκάρια», καθώς καταγράφεται συχνά ως τομέας ενδιαφέροντος.
• Να οριστεί ο ανώτατος αριθμός υπαλλήλων που μπορεί να προσλάβει ο κάτοχος άδειας υπαίθριου εμπορίου (άρθρο 40), καθώς τη θερινή περίοδο γίνεται ασύδοτη εκμετάλλευση.


ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΑΠ;
της Θεοδώρας Τζάκρη

Το ζήτημα της διαχείρισης του κινδύνου στη γεωργία δεν είναι κάτι καινούριο. Οι συζητήσεις για το θέμα αυτό έχουν ξεκινήσει από το 2001. Στο πλαίσιο δε των συζητήσεων για τη μελλοντική ΚΑΠ μετά το 2020, αποτέλεσε στοχευμένη συζήτηση στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στο Ταλίν.
Αιτία είναι οι πρόσφατες κρίσεις στον γαλακτοκομικό τομέα, τον τομέα του χοίρειου κρέατος και των οπωροκηπευτικών, οι οποίες έχουν πυροδοτήσει πολλές συζητήσεις για την ανθεκτικότητα του γεωργικού τομέα και τη δυνατότητά του να μπορεί να τις ξεπεράσει.
Ας δούμε όμως ποια είναι στην πράξη τα εργαλεία της ΚΑΠ που έχουν στη διάθεσή τους οι γεωργοί προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίζουν κρίσεις και κινδύνους κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους.
Οι άμεσες ενισχύσεις, οι οποίες για την περίοδο 2014-2020 αντιπροσωπεύουν το 75% του προϋπολογισμού της ΚΑΠ (*), χορηγούνται απευθείας στους γεωργούς εξασφαλίζοντάς τους ένα δίχτυ ασφαλείας αναφορικά με το εισόδημά τους. Ο σταθεροποιητικός ρόλος τους δε στο γεωργικό εισόδημα αυξάνεται καθώς αυξάνεται το μερίδιο των άμεσων ενισχύσεων στα συνολικά έσοδα της γεωργικής εκμετάλλευσης.
Η διαχείριση των κρίσεων στον τομέα των οπωροκηπευτικών και του αμπελοοινικού τομέα.
Το αποθεματικό κρίσης των 400 εκατομμυρίων ευρώ/έτος μέχρι το 2020.
Άλλα εργαλεία διαχείρισης του κινδύνου είναι αυτά του δεύτερου πυλώνα της ΚΑΠ και συγκεκριμένα του μέτρου 17:
 η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών (υπομέτρο 17.1),
 τα αμοιβαία κεφάλαια (υπομέτρο 17.2) και
 η ασφαλιστική κάλυψη έναντι εισοδηματικών κρίσεων (υπομέτρο 17.3).
Στη βάση της αποκτηθείσας εμπειρίας πρέπει να παραδεχτούμε ότι:
Οι άμεσες ενισχύσεις είναι πολύ σημαντικές για τους γεωργούς και εκλαμβάνονται από την πλειονότητα των γεωργών ως συμπλήρωμα του μικρού σχετικά εισοδήματός τους και όχι ως εργαλείο διαχείρισης κινδύνου.
Η διαχείριση των κρίσεων στον πρώτο πυλώνα μέσα από τα επιχειρησιακά προγράμματα των Οργανώσεων Παραγωγών οπωροκηπευτικών αλλά και μέσα από τα προγράμματα στήριξης του αμπελοοινικού τομέα έχει χρησιμοποιηθεί ελάχιστα.
Η χρήση του αποθεματικού κρίσης των 400 εκ. € ανά έτος αποδείχτηκε αδύνατη.
Τα εργαλεία διαχείρισης κινδύνου του δεύτερου πυλώνα και ειδικότερα η υλοποίηση του μέτρου 17, αποδεικνύεται μέχρι σήμερα από «πολύ χαμηλή έως μηδαμινή». Η διαφαινόμενη δε προτίμηση κυρίως του υπομέτρου 17.1 για την ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών σε σχέση με τα υπομέτρα 17.2 και 17.3, δηλαδή τα αμοιβαία κεφάλαια και τα εργαλεία σταθεροποίησης του εισοδήματος, αντίστοιχα, δεν αλλάζουν τη συνολική εικόνα της κατάστασης.
Στο ελληνικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 δεν έχει προβλεφθεί καθόλου η εφαρμογή του μέτρου 17 λόγω μη ωριμότητάς του.
Αυτό δείχνει ότι η υλοποίηση αυτών των εργαλείων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, εξακολουθεί να είναι πολύ περιορισμένη γεγονός που δείχνει ότι ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκαν είναι προβληματικός.
Είναι εμφανές ότι:
Οι άμεσες ενισχύσεις αποδείχτηκε ότι παίζουν τον πολύ σημαντικό ρόλο του αναγκαίου συμπληρώματος του ήδη χαμηλού γεωργικού εισοδήματος. Σε αυτή τη βάση πρέπει να λάβουν χώρα οι συζητήσεις για την ΚΑΠ μετά το 2020 και να σταματήσουν οι όποιες συζητήσεις για περικοπή του προϋπολογισμού τους ή συγχρηματοδότησή τους από εθνικούς πόρους.
Τα εργαλεία διαχείρισης κινδύνου τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου πυλώνα της ΚΑΠ υποεκτελούνται διότι είναι προφανές ότι η υλοποίησή τους είναι δύσκολη και γιατί η απαιτούμενη συγχρηματοδότηση είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε περιόδους δημοσιονομικών περιορισμών.
Η αναθεώρηση της εργαλειοθήκης έναντι κινδύνων φαίνεται να είναι αναγκαία. Στο σχεδιασμό αυτής της εργαλειοθήκης είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα των κρατών μελών και κυρίως αυτών που λειτουργούν στην περιφέρεια.
Εξίσου σημαντικό και αναγκαίο για την περίοδο μετά το 2020 είναι η διατήρηση του προϋπολογισμού της ΚΑΠ καθώς και των άμεσων ενισχύσεων των γεωργών. Μόνο έτσι θα μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της ΚΑΠ που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
 τη διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας για ένα συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό της γης, την παραγωγή υγιών και ασφαλών τροφίμων, την ηλικιακή ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού,
 τη διατήρηση του πληθυσμού στις αγροτικές περιοχές,
 την παραγωγή δημόσιων αγαθών.

----------
(*) Για την περίοδο 2014-2020 θα δαπανηθούν συνολικά στη γεωργία περίπου 373 δις €, ενώ περίπου 95 δις € από αυτά θα οδηγηθούν σε δράσεις για την Αγροτική Ανάπτυξη.



 


 

 
 


   







 




ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  THΛ 2382042303 fax : 23820 42799  radio@toxotisfm.gr κιν. : 6932425259 

  Web Design Pella-Net