Α. Τζιτζικώστας: «Στόχος να γίνει η Κεντρική Μακεδονία τόπος γυρισμάτων οπτικοακουστικών παραγωγών 365 μέρες το χρόνο»
Στόχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι να καταστεί η περιοχή τόπος γυρισμάτων οπτικοακουστικών παραγωγών 365 μέρες το χρόνο κι αυτός ο στόχος είναι δυνατό να επιτευχθεί από το επόμενο κιόλας έτος.
Αυτό τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας στην ομιλία του στη θεματική ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, στο πλαίσιο της Philoxenia με θέμα «Οι κινηματογραφικές παραγωγές ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης των Περιφερειών».
Ο κ. Τζιτζικώστας ήταν κεντρικός ομιλητής με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΕΚΟΜΕ Πάνο Κουάνη και τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, ενώ την εκδήλωση συντόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.
Ο Περιφερειάρχης αποκάλυψε μάλιστα πως επίκειται νέα χολιγουντιανή κινηματογραφική παραγωγή μετά τις γιορτές, η οποία θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη και η πλοκή της μάλιστα θα εξελίσσεται στην πόλη.
Όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει στοχευμένη στρατηγική και συγκεκριμένες δράσεις για την ανάδειξη της περιοχής μας σε κινηματογραφικό προορισμό και ήδη έχουμε αρχίσει να βάζουμε με αξιώσεις την Κεντρική Μακεδονία στον παγκόσμιο οπτικοακουστικό χάρτη. Ο κινηματογραφικός τουρισμός αποτελεί διεθνώς μια σημαντική αναπτυξιακή προτεραιότητα για τις τουριστικές οικονομίες, που στηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της δυναμικής τους στην οπτικοακουστική βιομηχανία. Και ταυτόχρονα, ο κινηματογραφικός τουρισμός είναι ένα πολύτιμο εργαλείο περιφερειακής ανάπτυξης, που ενισχύει τα τοπικά εισοδήματα, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, αξιοποιεί πολλαπλά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στους προορισμούς, συστήνοντάς τους ξανά με διαφορετικό, ελκυστικό τρόπο σε νέες αγορές-στόχους. Oι ειδικοί του τουριστικού μάρκετινγκ υποστηρίζουν ότι η προβολή μιας περιοχής μέσα από μια κινηματογραφική παραγωγή είναι συνήθως πιο αποτελεσματική σε σύγκριση με μια διαφήμιση. Και βέβαια, τα οφέλη του κινηματογραφικού τουρισμού για έναν χαρισματικό τόπο, όπως ο δικός μας, με έναν πραγματικό θησαυρό από υπέροχα φυσικά τοπία από άκρη σε άκρη, είναι προφανή και πολύ μεγάλα. Η εικόνα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μέσα από τις ταινίες ταξιδεύει τα ελληνικά τοπία σε κάθε γωνιά του πλανήτη, δημιουργώντας μια μοναδική και επαναλαμβανόμενη τουριστική εμπειρία σε κοινά εκατομμυρίων θεατών, δημιουργώντας τους την επιθυμία να επισκεφθούν τον τόπο μας. Ενώ και τα ξένα κινηματογραφικά συνεργεία δεν μένουν αδιάφορα απέναντι στην ελληνική φιλοξενία, στην αξεπέραστη μεσογειακή κουζίνα του τόπου μας, στο φως, στον τρόπο ζωής, στο χαμόγελο και στους ανοιχτόκαρδους ανθρώπους. Ωστόσο, τα προηγούμενα χρόνια, όλα αυτά τα προφανή κέρδη από μια τέτοια τουριστική προσέγγιση έμεναν αναξιοποίητα από τη χώρας μας. Οι ξένοι παραγωγοί επισκέπτονταν ευκαιριακά την Ελλάδα, αφού η γραφειοκρατία, η αβεβαιότητα και, κυρίως, η έλλειψη υποδομών και επενδυτικών κινήτρων εμπόδιζε τους παραγωγούς να έρθουν να γυρίσουν τις ταινίες τους εδώ. Σήμερα, η κατάσταση έχει ευτυχώς αλλάξει. Και είμαι πραγματικά περήφανος που ως διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έχουμε συμβάλλει αποφασιστικά σε αυτή την αλλαγή. Οι προϋποθέσεις πλέον που κάνουν τον τόπο μας και την πατρίδα μας ελκυστικούς σε οπτικοακουστικές παραγωγές διεθνώς υπάρχουν».
Ο Περιφερειάρχης εξήρε το ρόλο που παίζει το ΕΚΟΜΕ και το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ αναφερόμενος στο Film Office της Περιφέρειας επισήμανε: «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα που ίδρυσε Film Office, ένα σύγχρονο γραφείο υποστήριξης ταινιών, με στόχο να διευκολύνει όλες τις οπτικοακουστικές παραγωγές που γυρίζονται εδώ, ελληνικές και ξένες. Το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι μια δομή που διαρκώς αναπτύσσεται δυναμικά, αξιοποιώντας το ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό του τόπου μας. Είναι ουσιαστικά μία υπηρεσία-μίας-στάσης, που λειτουργεί ως σύμμαχος ανάμεσα σε τοπικούς επαγγελματίες, επιχειρήσεις και παραγωγές, προκειμένου να διευκολύνει τη μεταξύ τους σχέση και να διαφημίσει με κινηματογραφικό τρόπο τα μοναδικά τοπία της περιοχής μας. Και το έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, ο κινηματογραφικός τουρισμός αποτελεί βασική συνιστώσα της στρατηγικής που χαράξαμε για την εξωστρέφεια της Κεντρικής Μακεδονίας και το Film Office είναι ένα σύγχρονο εργαλείο, που μας επιτρέπει να υλοποιούμε αυτή τη στρατηγική, ώστε να γίνει η Κεντρική Μακεδονία πόλος έλξης κινηματογραφικών παραγωγών διεθνώς. Το πιστέψαμε. Επενδύσαμε σ’ αυτό. Εργαστήκαμε σκληρά και μεθοδικά. Και το κάναμε πράξη».
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στις επιτυχίες του 2021, όταν πλέον οι προσπάθειες για να καταστεί η Κεντρική Μακεδονία κινηματογραφικός προορισμός διεθνούς εμβέλειας έγιναν πράξη: «Για μας, η Κεντρική Μακεδονία δεν είναι μόνο η καλύτερη Περιφέρεια για να ζεις, αλλά και ο καλύτερος τόπος για να γυρίσεις μια ταινία. Το περασμένο καλοκαίρι φέραμε στη Θεσσαλονίκη την πρώτη μεγάλη χολιγουντιανή παραγωγή, που γυρίστηκε αποκλειστικά στην πόλη, την ταινία δράσης ‘The Enforcer’ με τον Antonio Banderas. Μια ταινία που δαπάνησε περίπου εννιά εκατομμύρια ευρώ για το δίμηνο που διήρκεσαν τα γυρίσματα στην περιοχή μας. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώθηκε για ένα μήνα σε ένα τεράστιο κινηματογραφικό πλατό, ο στόχος επετεύχθη και χάρισε σε όλους μια πρωτόγνωρη εμπειρία, αλλά και μία πρωτοφανή διαφήμιση της περιοχής μας και βέβαια, έφερε σημαντικά έσοδα σε εκατοντάδες τοπικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Αυτό το μήνα, υποδεχόμαστε ξανά στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, τη δεύτερη κινηματογραφική παραγωγή του Χόλυγουντ, τους ‘Expendables 4’, με ένα διάσημο καστ Jason Statham, Andy Garcia, Meghan Fox, 50 Cent και πολλούς άλλους. Πρόκειται για μια ταινία-στούντιο, το 50% της οποίας γυρίζεται εδώ, με ακόμη μεγαλύτερο προϋπολογισμό, που αγγίζει τα 19 εκατομμύρια ευρώ για τα γυρίσματα που φιλοξενούνται στην Κεντρική Μακεδονία. Αυτή τη φορά μάλιστα τα γυρίσματα πραγματοποιούνται κατά βάση στο χώρο όπου θα κατασκευαστούν τα στούντιο της Millennium Media στη Θέρμη. Αντιλαμβάνεστε τα οικονομικά μεγέθη που συνοδεύουν μια τέτοια παραγωγή για μια περιοχή και συγκεκριμένα για την περιοχή μας. Επίσης, κατά τη διάρκεια του έτους, έχουν πραγματοποιήσει γυρίσματα στην Κεντρική Μακεδονία και έχουν υποστηριχθεί από το Film Office και ελληνικές ταινίες, όπως και τηλεοπτικές παραγωγές, που στο σύνολό τους ενίσχυσαν την τοπική οικονομία μας με πολλά εκατομμύρια ευρώ. Ως Περιφέρεια φροντίζουμε, πέρα από τα επενδυτικά κίνητρα που προσφέρει η Ελλάδα για τις οπτικοακουστικές παραγωγές, να κάνουμε και άλλα βήματα, πιο μπροστά. Να αναπτύξουμε ένα λειτουργικό δίκτυο τοπικών επαγγελματιών, επιχειρήσεων και φορέων μέσω του Film Office, ώστε να εργαστούμε όλοι μαζί για τον κοινό στόχο: Να καταστήσουμε την Κεντρική Μακεδονία σε έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κινηματογραφικούς προορισμούς διεθνώς. Είμαστε αποφασισμένοι να το πετύχουμε. Και αυτή είναι μόνο η αρχή».