Η Βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Θεοδώρα Τζάκρη με την ιδιότητά της ως Αναπληρώτρια Τομεάρχης Εξωτερικών και εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κατά την εισήγησή της στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών «Μετατροπή του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) στην Ανώνυμη Εταιρεία Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων και κύρωση του Καταστατικού της», αναφέρθηκε αρχικά στην καταστροφική διαχείριση του κ. Μητσοτάκη στα του πολέμου της Ουκρανίας, ο οποίος
Πρώτον κατέστρεψε μια πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική δεκαετιών, αποστέλλοντας, με μόνη τη δική του απόφαση, πολεμικό υλικό στην Ουκρανία και βάζοντας την Αλεξανδρούπολη στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης με τη Ρωσία. Μια θέση που η ίδια η Κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα έχει μεγάλο διπλωματικό κόστος, δεδομένης της ισχυρής ρωσικής επιρροής στην περιοχή μας.
Στο πλαίσιο αυτό κατέστρεψε για πάρα πολλά χρόνια οποιαδήποτε τουριστική ροή από τη Ρωσία και φυσικά τις εξαγωγές αγροτικών και όχι μόνο προϊόντων μας προς αυτή.
Δεύτερον, όλο αυτό το έκανε χωρίς να διεκδικήσει την παραμικρή αμερικανική εγγύηση απέναντι στην Τουρκία σε μια περίοδο μάλιστα που οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις αναβαθμίζονται ραγδαία. Αυτό φάνηκε με την αμερικανική θέση στον eastmed. Αυτό μπορεί να φανεί σύντομα αν οι ΗΠΑ πουλήσουν F16 στην Τουρκία.
Τρίτον ό,τι κάνει τον καθιστά ήρωα μόνο στο μυαλό του. Διότι ουδείς ασχολείται μαζί του. Η δήθεν απομονωμένη Τουρκία, όπως μας λένε επί τρία χρόνια τα κρατικοδίαιτα μέσα ενημέρωσης έχει καταλήξει να είναι ο επίσημος διαμεσολαβητής Ρωσίας- Ουκρανίας, ενώ έχει αρνηθεί να επιβάλει κυρώσεις στην Ρωσία και πωλεί οπλικά συστήματα στην Ουκρανία.
Την ίδια στιγμή που η Ουκρανία προτείνει ως εγγυήτρια δύναμη οποιωνδήποτε ειρηνευτικών συνομιλιών την εισβολέα της Κύπρου Τουρκία, επί του εδάφους της οποίας θα διεξάγονται όλες οι συνομιλίες. Η Ελλάδα, η οποία νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι έχει κερδίσει την παγκόσμια προσοχή, δεν βρίσκεται πουθενά. Σε αντίθεση όχι μόνο με την Τουρκία, αλλά και το Ισραήλ, τα Εμιράτα, την Αίγυπτο και την Ιταλία. Είναι τραγικό ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός καθιστά μέρος του ευρωπαϊκού κεκτημένου την αποτυχία του επιτελικού του κράτους. Το οποίο πλέον εκπίπτει, με γοργούς ρυθμούς, σε μονοπρόσωπο καθεστώς.
Αναφορικά με το υπό εξέταση νομοσχέδιο, ως εισηγήτρια εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το καταψήφισε επί της αρχής, διότι σε καμία περίπτωση η Κυβέρνηση δεν έπεισε ότι η μετατροπή του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων από ΝΠΙΔ σε Ανώνυμη Εταιρεία θα οδηγήσει στον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού και στον αναγκαίο «πελατοκεντρικό» του προσανατολισμό, προκειμένου να υποστηριχτεί η μικρομεσαία εξαγωγική ελληνική επιχειρηματικότητα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Βουλευτού:
«Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Πριν υπεισέλθω στην ουσία του νομοσχεδίου δεν μπορώ παρά να καταθέσω ένα σχόλιο που άπτεται της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, δηλαδή του Υπουργείου Εξωτερικών, του οποίου το νομοσχέδιο συζητούμε σήμερα.
Είναι η πρώτη φορά μεταπολιτευτικά που Έλληνας Πρωθυπουργός, ερήμην ακόμη και του υπουργού Εξωτερικών του, διαχειρίζεται μια εμπόλεμη κρίση που συμβαίνει σε ευρωπαϊκό έδαφος και σε πολύ μικρή απόσταση από τα σύνορά μας, παραβιάζοντας την πάγια στάση της χώρας.
Είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός συζητά μόνος σε μεσημεριανά γεύματα χωρίς ατζέντα με τον Τούρκο Πρόεδρο, ο οποίος μας ενημέρωσε εκ των υστέρων ότι συζήτησε για το σύνολο των διμερών θεμάτων.
Αλλά επιτρέψτε μου να επικεντρωθώ στο μείζον θέμα της καταστροφικής διαχείρισης του κ. Μητσοτάκη στα του πολέμου της Ουκρανίας.
Εδώ λοιπόν πέτυχε πραγματικούς άθλους.
Πρώτον κατέστρεψε μια πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική δεκαετιών, αποστέλλοντας, με μόνη τη δική του απόφαση, πολεμικό υλικό στην Ουκρανία και βάζοντας την Αλεξανδρούπολη στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης με τη Ρωσία. Μια θέση που η ίδια η Κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα έχει μεγάλο διπλωματικό κόστος, δεδομένης της ισχυρής ρωσικής επιρροής στην περιοχή μας.
Στο πλαίσιο αυτό κατέστρεψε για πάρα πολλά χρόνια οποιαδήποτε τουριστική ροή από τη Ρωσία και φυσικά τις εξαγωγές αγροτικών και όχι μόνο προϊόντων μας προς αυτή.
Δεύτερον, όλο αυτό το έκανε χωρίς να διεκδικήσει την παραμικρή αμερικανική εγγύηση απέναντι στην Τουρκία σε μια περίοδο μάλιστα που οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις αναβαθμίζονται ραγδαία. Αυτό φάνηκε με την αμερικανική θέση στον eastmed. Αυτό μπορεί να φανεί σύντομα αν οι ΗΠΑ πουλήσουν F16 στην Τουρκία.
Τρίτον ό,τι κάνει τον καθιστά ήρωα μόνο στο μυαλό του. Διότι ουδείς ασχολείται μαζί του. Η δήθεν απομονωμένη Τουρκία, όπως μας λένε επί τρία χρόνια τα κρατικοδίαιτα μέσα ενημέρωσης έχει καταλήξει να είναι ο επίσημος διαμεσολαβητής Ρωσίας- Ουκρανίας, ενώ έχει αρνηθεί να επιβάλει κυρώσεις στην Ρωσία και πωλεί οπλικά συστήματα στην Ουκρανία.
Την ίδια στιγμή που η Ουκρανία προτείνει ως εγγυήτρια δύναμη οποιωνδήποτε ειρηνευτικής συνομιλιών την εισβολέα στην Κύπρο Τουρκία, επί του εδάφους της οποίας θα διεξάγονται όλες οι ειρηνευτικές συνομιλίες. Η Ελλάδα, η οποία νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι έχει κερδίσει την παγκόσμια προσοχή, δεν βρίσκεται πουθενά. Σε αντίθεση όχι μόνο με την Τουρκία, αλλά και το Ισραήλ, τα Εμιράτα, την Αίγυπτο και την Ιταλία. Είναι τραγικό ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός καθιστά μέρος του ευρωπαϊκού κεκτημένου την αποτυχία του επιτελικού του κράτους. Το οποίο πλέον εκπίπτει, με γοργούς ρυθμούς, σε μονοπρόσωπο καθεστώς.
Υπό το κράτος αυτών των δεδομένων και των αρνητικών τετελεσμένων Μητσοτάκη, συζητούμε σήμερα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι το νομοσχέδιο για την μετατροπή του ΟΑΕΠ, από ΝΠΙΔ σε Α.Ε.
Ενός Οργανισμού που όταν πρωτοξεκίνησε το 1966 είχε ως βασικό σκοπό του την υποστήριξη της ελληνικής εξαγωγικής δραστηριότητας.
Αντικείμενό του ήταν και είναι η ασφάλιση των εξαγωγικών πιστώσεων και να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα της εξωστρεφούς ανταγωνιστικότητας, με τη στήριξη και την ενίσχυση αυτής της ανταγωνιστικότητας για τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιχειρούν στο εξωτερικό.
Πως; Με την παροχή υψηλής αξίας υπηρεσιών ασφάλισης πιστώσεων με ταυτόχρονη χρηματοδότηση μέσα από απλές διαδικασίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες ιδίως των ελληνικών μικρομεσαίων εξαγωγικών επιχειρήσεων.
Ο ΟΑΕΠ, διαθέτει εγγυοδοτικό κεφάλαιο 1,47 δισ. ευρώ και εμπειρία 30 ετών λειτουργίας, στηρίζει την εξαγωγική δραστηριότητα μειώνοντας την έκθεση σε κινδύνους μη πληρωμής, ενώ παράλληλα δίνει την δυνατότητα στα ελληνικά προϊόντα να φτάσουν σε κάθε αγορά του πλανήτη με ασφάλεια.
Στόχος σημαντικός που εν τω μεταξύ χάθηκε.
- Είτε γιατί απέφευγε [για ευνόητους λόγους να αναλάβει ασφαλιστικά τον κίνδυνο]
- Είτε γιατί προτιμούσε να αναλαμβάνει πιο σίγουρες αποστολές
- Είτε γιατί καθυστερούσε όσον αφορά στις διαδικασίες του
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από τη αρχή.
Μία καλή επίδοση των εξαγωγών, η οποία θα αντικατοπτρίζει ένα ικανοποιητικό ποσοστό στο ΑΕΠ της χώρας θα συμβάλλει σημαντικά σε μια πραγματική εγχώρια ανάπτυξη που θα οδηγήσει στην ουσιαστική ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρείν, στη μείωση της ανεργίας και στη βελτίωση του εγχώριου οικονομικού κλίματος.
Μετά τη δεκαετή κρίση που έφερε τη χώρα στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου για να αλλάξει η εξαγωγική εικόνα. Και πράγματι κάθε χρόνο η εξαγωγική δραστηριότητα βελτιωνόταν με σταθερό ρυθμό. Για τη Χώρα παραμένει στόχος η αύξηση της συνεισφοράς των εξαγωγών στο ΑΕΠ. Και μάλιστα από περίπου 20% που είναι σήμερα στόχος είναι να αυξηθεί σε 25% τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι εξαγωγές θα πρέπει να κάνουν άλμα από τα 30 δις που είναι σήμερα στα 48-50 δις € ετησίως.
Η ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα όμως παρουσιάζει τα εξής δομικά χαρακτηριστικά:
Είναι η μικρή εξαγωγική βάση. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΣΕΒΕ: μόνο 260 επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% του συνόλου των επιχειρήσεων της χώρας, επιτυγχάνουν το 50% των ελληνικών εξαγωγών.
Η συντριπτική πλειονότητα των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, είτε δεν έχει εντάξει την εξωστρέφεια στη στρατηγικής της είτε -πιο συχνά- δεν ξέρει πώς να πραγματοποιήσει εξαγωγές.
Ιδιαίτερα δε, την τελευταία διετία το διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ρευστό και απρόβλεπτο. Κάτι που αποτρέπει τις επιχειρήσεις να κάνουν ανοίγματα σε νέες αγορές και να ξεκινήσουν εξαγωγές. Από την στρατηγική πλευρά του ζητήματος όμως, αν θέλουμε πραγματικά να γίνουμε μια εξαγωγική δύναμη, θα πρέπει να αυξήσουμε την εξαγωγική βάση και να βάλουμε στο παιχνίδι της εξωστρέφειας τις ΜμΕ».
Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται ουσιαστική υποστήριξη και στρατηγικός προσανατολισμός.
- Μέσα από την δραστηριοποίηση της οικονομικής διπλωματίας
- Μέσα από την υποστήριξη της εξωστρέφειας της χώρας, άμεσα συνδεδεμένη με τις εξαγωγές
Η άσκηση της οικονομικής διπλωματίας και εξωστρέφειας της χώρας διενεργείται σήμερα υπό τη νέα Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, η οποία ανήκει στο Υπουργείο Εξωτερικών και απαρτίζεται από τέσσερα επιμέρους μέρη:
- την παραδοσιακή οικονομική διπλωματία,
- τις πολυμερείς σχέσεις της χώρας στα πλαίσια της ΕΕ,
- του ΟΟΣΑ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου,
- την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την υποστήριξη των εξαγωγών και της εξωστρέφειας της χώρας.
Σε αυτή τη Γενική Γραμματεία ενσωματώθηκαν οι αρμοδιότητες της πρώην Γενικής Διεύθυνσης Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής του πρώην Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Επίσης, στη «δύναμη» της νέας αυτής Γενικής Γραμματείας υπάγονται η «Enterprise Greece» και ο «Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων», για την υποστήριξη και την υλοποίηση του έργου της.
Αυτή η ενιαία δομή της οικονομικής διπλωματίας που δημιουργήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών, σε συνδυασμό με τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) θα διασφαλίσουν, θα υποστηρίξουν, θα προωθήσουν τα ελληνικά οικονομικά και εμπορικά συμφέροντα στο εξωτερικό.
Πραγματοποιήθηκε η ενσωμάτωση της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής του πρώην Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο ΥΠΕΞ, χωρίς να γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αν αυτή η ενσωμάτωση έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Γιατί ξεκίνησε με πολλά προβλήματα, κυρίως όσον αφορά στην ενσωμάτωση του ανθρώπινου δυναμικού του προερχόμενου από το πρώην Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Η Εnterprise Greece, από την άλλη, βασικός πυλώνας για την υλοποίηση της ίδιας της Κυβερνητικής πολιτικής, βιώνει ιδιόρρυθμες καταστάσεις όσον αφορά στα οικονομικά θέματα και στα θέματα προσωπικού και εκφράζεται η άποψη ότι μάλλον «έχει αφεθεί στην τύχη της». Επίσης, μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του εξαγωγικού τομέα της χώρας. Έτσι, ενώ η Εταιρεία μεταφέρθηκε από την πρώτη στιγμή της κυβερνητικής θητείας της ΝΔ στο Υπουργείο Εξωτερικών για την υλοποίηση ενός «έτοιμου από καιρό» νέου μοντέλου εξωστρέφειας, τρία χρόνια μετά δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί αυτή η ουσιαστική συμμετοχή της στην οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης ενώ, ταυτόχρονα, η Enterprise Greece απαξιώνεται ως προς τον σκοπό της [ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η καθυστέρηση υλοποίησης του ελληνικού περίπτερου στο Dubai, της πιο σημαντικής έκθεσης στον κόσμο καθώς και στην ενασχόληση με αλλότρια έργα όπως αυτό της endelman που είχε αναλάβει την διαμόρφωση του προφίλ του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης που σύμφωνα με τον κ, Φιλιόπουλο ταυτίζονται με το προφίλ της χώρας].
Και ήρθε η σειρά του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, ενός οργανισμού που μοναδική έννοια της κυβέρνησης είναι να μετατραπεί από ΝΠΙΔ σε ΑΕ. Τίποτε άλλο.
Εμείς σε αυτή την αίθουσα γνωρίζουμε τι θα μπορούσε να κάνει ο ΟΑΕΠ για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις μας. Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν το γνωρίζουν οι επιχειρήσεις. Το πρόβλημα είναι ότι ο ΟΑΕΠ αδυνατούσε και αδυνατεί να το κάνει.
Αλλά ας δούμε τι συμβαίνει στην ΕΕ:
Οι Οργανισμοί Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΕΠ) διαφέρουν ως προς το νομικό καθεστώς τους. Οι κυβερνήσεις και οι εθνικοί Οργανισμοί Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΕΠ) έχουν περιθώριο να σχεδιάζουν δικά τους προγράμματα. Κατά συνέπεια, τα είδη των προσφερόμενων προϊόντων και οι όροι και προϋποθέσεις τους ποικίλλουν τόσο εντός της Ένωσης όσο και από Οργανισμό σε Οργανισμό. Συχνά, τα κράτη μέλη προσθέτουν στο ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο και πρόσθετες εθνικές απαιτήσεις, γεγονός που δημιουργεί σε κάποιον βαθμό πολυμορφία στις προϋποθέσεις που προσφέρονται συγκεκριμένα προϊόντα, καθώς και έργα που είναι επιλέξιμα για στήριξη.
Τις περισσότερες περιπτώσεις οι αντίστοιχοι οργανισμοί είναι κρατικοί φορείς ή ελέγχονται από το κράτος.
Ενδεικτικά αναφέρω τη μορφή τράπεζας ή χρηματοπιστωτικού ιδρύματος που λειτουργούν σε χώρες όπως Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Ρουμανία, ή δημόσιας επιχείρησης [Πολωνία, Λουξεμβούργο, Σλοβακία, Ολλανδία, Σλοβακία]. Μόνο σε δυο χώρες είναι αμιγώς ιδιωτικός τομέας: στην Ισπανία και στην Πορτογαλία.
Ξέρετε γιατί; Γιατί το σύστημα των εξαγωγικών πιστώσεων είναι πολύ σημαντικό γιατί οι εξαγωγές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας που είναι εθνική υπόθεση.
Ακόμη και στις ΗΠΑ, την πατρίδα του καπιταλισμού, ο αντίστοιχος Οργανισμός ο US EXIM (Export–Import Bank of the United States) είναι κρατική τράπεζα «Λειτουργώντας ως εξ ολοκλήρου ομοσπονδιακή κρατική εταιρεία, η Τράπεζα “βοηθά στη χρηματοδότηση και τη διευκόλυνση των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών των ΗΠΑ ».
Τα προβλήματα του ΟΑΕΠ έχουν καταγραφεί από τους δυο Συμβούλους [GIS και SACE] που ανέλαβαν να κάνουν τις προτάσεις τους για τον εκσυγχρονισμό την αναβάθμιση του Οργανισμού.
Βέβαια προκύπτει εδώ ένα ερώτημα: η μελέτη της GIS σας παραδόθηκε κύριε Υπουργέ το 2020. Και εν τω μεταξύ παραγγείλλατε νέα μελέτη στον SACE. Γιατί; Δεν σας κάλυπτε η μελέτη της GIS; Δηλαδή πληρώσαμε δυο φορές για το ίδιο πράγμα;
Ωστόσο και οι δυο προτάσεις μιλούν για τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού ώστε:
- Να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εξαγωγικών επιχειρήσεων, στη βάση της εξειδικευμένης στήριξης που ζητούν και στην ευθυγράμμιση του Οργανισμού με τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές
- Να είναι αναγνωρίσιμος τόσο από θεσμούς όπως οι Τράπεζες όσο και από τους ενδιαφερόμενους εξαγωγείς.
- Να λειτουργεί σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανόνες και κυρίως για το κομμάτι των βραχυπρόθεσμων πιστώσεων
- Να ψηφιοποιηθεί ο Οργανισμός
- Να αναβαθμιστεί ο ιστότοπός του ώστε οι επιχειρήσεις να έχουν την δυνατότητα να έχουν άμεση πρόσβαση στον Οργανισμό μέσα από αυτόν
- Να ψηφιοποιηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες
- Να στελεχωθεί αυτός με το απαραίτητο προσωπικό (μιλούν για 82 άτομα προσωπικό)
- Να γίνει η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του
- Να ιδρυθούν 2 θυγατρικές: μια για τις βραχυπρόθεσμες πιστώσεις και μια άλλη για factoring
- Να γίνει ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου για τον Οργανισμό μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, τα μμε κλπ
- Και πολλά άλλα ώστε ο οργανισμός να γίνει πελατοκεντρικός.
Αλλά κι εδώ δεν μας δώσατε τη δυνατότητα να μελετήσουμε αυτές τις προτάσεις σε βάθος.
Για εμάς λοιπόν υπάρχει ακόμη ένα θέμα και αυτό είναι η αδιαφάνεια. Έπρεπε να φτάσουμε στο τέλος των συζητήσεων και μετά από επίμονη απαίτησή μας να μας διατεθούν «όπως μας διατέθηκαν» οι δύο μελέτες, που με το πρόσχημα της εμπιστευτικότητας και των διατάξεων περί του απορρήτου έπρεπε να δούμε πολυσέλιδα κείμενα στα αγγλικά σε πολύ ελάχιστο χρόνο και να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε τα δεδομένα. Πράγμα αδύνατο.
Θα μπορούσατε να συμπεριλάβετε μια περίληψη αυτών των προτάσεων στην ανάλυση συνεπειών του νομοσχεδίου. Αφενός θα ήταν πολύ χρήσιμο για όλους τους συναδέλφους αφετέρου είναι πρακτική της ορθής νομοθέτησης.
Κύριε Υπουργέ
Εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η μετατροπή του Οργανισμού σε Α.Ε. είναι το πρόσχημα:
- ώστε ο νέος φορέας να περάσει στο φάσμα της μη εποπτείας και του μη ελέγχου:
- ώστε ένας άνθρωπος, εφόσον προβλέπεται ότι οι ιδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Προέδρου μπορούν να συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο, να μπορεί να παίρνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις, είτε αυτές είναι διοικητικές, είτε διαχειριστικές, είτε οικονομικές,
- και να ανοίξει ακόμη ένα παραθυράκι για προσλήψεις από τον ιδιωτικό τομέα, με μισθούς κατ’ εξαίρεση των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου, δήθεν για την προσέλκυση εξειδικευμένων στελεχών από την αγορά.[Το έχετε ήδη αποδείξει με την ακύρωση της Προκήρυξης 4Κ/2019 του ΑΣΕΠ η οποία ήταν σε εξέλιξη και με την οποία θα προσλαμβάνονταν 62 άτομα στην enterpriseGreece].
- Με βάση λοιπόν αυτές τις παραδοχές καταψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο»