Υγεία

Οδηγίες για τη διακοπή καπνίσματος

116Προβολές

Ο ΠΟΥ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καπνίσματος αποκαλύπτει κάποιες νέες πληροφορίες οι οποίες δείχνουν πως ο καπνός καταστρέφει όχι μόνο την υγεία του ανθρώπου αλλά και το περιβάλλον και καλεί την καπνοβιομηχανία να αναλάβει τις ευθύνες τις για την καταστροφή που προκαλεί.

Κάθε χρόνο η καπνοβιομηχανία στην ουσία αφαιρεί πάνω από 8 εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές, 600 εκατομμύρια δέντρα, 200.000 εκτάρια γης, 22 δισεκατομμύρια τόνους νερού και 84 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Δεν είναι δύσκολο να πει κανείς «μπορώ να κόψω το τσιγάρο», αλλά σίγουρα στην πράξη δεν είναι τόσο εύκολο.  Ακολουθούν οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός για αυτό πρέπει να συζητήσει την προσπάθειά του αυτή με έναν γιατρό.

  • Ανακοινώστε στο περιβάλλον σου ότι κάνεις προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος ώστε να σε ενισχύσει και να δείξει κατανόηση στις αλλαγές της διάθεσής σας και αν είναι δυνατόν όσοι καπνίζουν να αποφεύγουν να το κάνουν μπροστά σου.
  • Πέταξε τασάκια, αναπτήρες και τσιγάρα από το χώρο του σπιτιού , του αυτοκινήτου και της δουλειάς.
  • Αύξησε την πρόσληψη νερού, πίνοντας τουλάχιστον 1,5 λίτρα ημερησίως, πράγμα που βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού.
  • Ελάττωσε την κατανάλωση καφεϊνης, η οποία εντείνει την επιθυμία για κάπνισμα. Μην κόβεις όμως τελείως τον καφέ γιατί τότε θα έχεις να αντιμετωπίσεις διπλή στέρηση.
  • Ακολούθησε ένα διαιτολόγιο χαμηλά σε λιπαρά αποφεύγοντας τα γλυκά, ώστε να αποφύγεις την αύξηση βάρους. Καταπολέμησε την τάση για τσιμπολόγημα επιλέγοντας χαμηλές σε θερμίδες τροφές όπως ωμά λαχανικά.
  • Για τις λιγούρες φρόντισε να συμπεριλαμβάνεις στο διαιτολόγιό σου φρούτα και μία ισορροπημένη ποσότητα υδατανθράκων κατά προτίμηση σύνθετων γιατί κρατάνε τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα σταθερά.
  • Ξεκίνα γυμναστική. Εκτός του ότι ανακουφίζει τα συμπτώματα στέρησης, μειώνει σημαντικά και την πιθανότητα να πάρεις βάρος ιδιαίτερα αν συνδυάζεται με μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.
  • Κράτα τα χέρια σου απασχολημένα με υποκατάστατα για το χέρι, όπως μια μικρή ελαστική μπαλίτσα ή ένα κομπολόι, ιδιαίτερα όταν είσαι σε φάση χαλάρωσης ή παρέα με φίλους.
  • Βρες αντιπερασπασμούς για τις δύσκολες στιγμές. Όταν νιώθεις ότι θέλεις να καπνίσεις πάρε ένα φίλο τηλέφωνο, κάνε μια βόλτα ή καταπιάσου με δουλειές.
  • Απόφυγε τον πρώτο καιρό να συναντηθείς με φίλους σου καπνιστές, εξηγώντας τους το λόγο. Στις εξόδους επέλεξε μέρη που δεν επιτρέπεται το κάπνισμα.

Το εθιστικό κάπνισμα αποτελεί την κύρια αιτία πρώιμης αλλά αποτρεπτής θνησιμότητας στον ανεπτυγμένο κόσμο. Το κάπνισμα αυξάνει τη συχνότητα εμφάνισης σοβαρών νοσημάτων, αλλά αυξάνει και τη θνησιμότητα από τα νοσήματα αυτά.

Tα κυριότερα και συχνότερα είναι:

Στεφανιαία νόσος (εμφράγματα)
Καρκίνος (του πνεύμονα, του λάρυγγα, της ουροδόχου κύστης κ.λπ.)
Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ)
Αγγειακές παθήσεις εγκεφάλου (εγκεφαλικά)

Παράλληλα, αυξάνει τη βρεφική θνησιμότητα και προκαλεί εμβρυικές επιπλοκές κατά την κύηση.

Ετησίως, πάνω από 19.000 Έλληνες πεθαίνουν από το κάπνισμα.Όπως αναφέρει παλαιότερο δελτίο τύπου του ΕΟΔΥ

Κάντε το σχόλιο σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.